sexta-feira, 17 de julho de 2020

ARNAUT DANIEL


    Lo ferm voler q'el cor m'intra
no-m pot jes becs escissendre ni ongla
de lausengisr, qui pert per maldir s'arma;
e car  non l'aus batr'ab ni ab verga,
sivais a frau, lai on non aurai oncle,
jauzirai joi, en vergier o dinz cambra.

    Qan mi soven de la cambra
on a mon dan sai que nuills hom non intra
anz me son tuich plus que fraire ni oncle,
non ai membre no-m fremisca, neis l'ongla,
aissi cum fai l'enfans denant la verga:
tal paor ai no-l sia trop de l'arma.

    Del cors li fos, non de l'arma,
e conssentis m'a celat dinz sa cambra!
Que plus mi nafra-l cor que colps de verga
car lo sieus sers lai on ill es no intra;
totz temps serai ab lieis cum carns et ongla,
e non creirai chastic d'amic ni d'oncle.

    Anc la seros de mon oncle
non amei plus ni tant, per aqest'arma!
C'aitant vezis cum s lo detz de l'ongla;
s'a liei plagues, volgr'esser de sa cambra,
mos cors no-is part de lieis tant cum ten l'ongla.

    Pois flori la seca verga
ni d'En Adam mogron nebot ni oncle,
tant fin'amors cum cella q'el cor m'intra
non cuig fos anc en cors, ni eis en arma;
on q'ill estei, for sen plaz', o dins cambra,
mos cors no-is part de lieis tant cum ten l'ongla.

   C'aissi s'enpren e s'enongla
mos cors sen lei cum l'escorss en la verga;
q'ill m'es de joi tors e palaitz e cambra,
e non am tant fraire, paren ni oncle:
q'en paradis n'aura doble joi m'arma,
si ja nuills hom per ben amar lai intra.   

Arnautz tramet sa chansson d'ongl'e d'oncle,
a grat de lieis que de sa verg'a l'arma,
son Desirat, cui pretz en cambra intra.


             xxxxxxxxxx


    O firme desejo que no coração me entra
não o podem arrancar bico nem unha
de adulador, que perde, por malícia, a alma;
e como não me atrevo a bater-lhe com ramo ou verga,
mesmo que às escondidas, lá onde não tenho tio,
gozarei alegre no jardim, ou no quarto.

    Quando me lembro do quarto,
onde sei, que para meu mal, ninguém entra
e todos me vigiam mais que irmão ou tio,
todos os membros me tremem até à unha,
tal como a criança diante da verga:
tanto medo tenho de não ser seu de toda a alma.

    Com o corpo seria, não com a alma,
se me acolhesse no seu quarto!
Mais me fere o coração que golpe de verga,
que o seu servidor onde ela está não entra,
com ela sempre serei carne com unha
e não aceitarei reprimenda de amigo ou tio.

    Nunca à irmão de um tio
amei tanto, por minha alma!
Quanto está perto o dedo da unha,
se lhe prazesse, quereria estar no seu quarto;
de mim pode fazer o amor, que no coração entra,
tudo o que queira como homem forte, com débil verga.

    Desde que floresceu a seca verga
e de Adão descendeu sobrinho e tio,
tão fiel amor como no coração me entra,
não creio que houvesse no corpo, nem na alma:
onde ela esteja, na praça ou no quarto,
o meu coração não se aparta a distância de uma unha.

   Assim empreende e se desunha
o meu coração nela, como casca em verga;
é da minha alegria torre, palácio e quarto
e não amo tanto o irmão, parente ou tio:
no paraíso gozo dobrado terá a minha alma,
se por bem amar houver quem lá entra.

Arnaut envia a sua canção de unha e de tio,
com permissão de quem tem de sua verga a alma,
ao seu Desejado, que por mérito, no quarto entra.


Sem comentários:

Enviar um comentário

  FRANK O'HARA PISTACHIO TREE AT CHATEAU NOIR Beaucoup de musique classique et moderne Guillaume and not as one may imagine it sounds no...